Un mirall dins del circ



Font: Jordi Bordes (elpuntavui.cat)
Aquesta parella d'artistes inquiets utilitza el seu llenguatge de l'absurd per retratar conceptes profunds de la relació humana. Zimmermann & De Perrot, que porten 15 anys treballant junts sempre (fins ara) canviant la resta de l'equip, mostren al Temporada Alta Hans was Heiri, una mirada icònica de la necessitat de l'home de pertànyer a un grup i, alhora, fer aflorar la personalitat pròpia. La coproducció internacional (en la que van intervenir El Canal i el Théâtre de l'Archipel, entre molts d'altres) es va estrenar el 2011 i es podrà veure al Municipal de Girona només avui i demà. Al muntatge, juguen a plasmar a escena les semblances i diferències entre tots dos artistes (el primer prové del circ, el segon, de la musica). Estan convençuts quetanta relació els ha modificat i s'han convertit en una mena de parella artística.
La seva recerca és constant. Necessiten treballar durant 4 mesos per poder confeccionar un espectacle, que arrenca amb un croquis d'escenografia impossible (el joc de l'equilibri del circ és plasma a l'espai fins al punt de desesperar ala encarregats de construir-la) i una conversa dels dos artistes. Un cop seleccionat el càsting, engeguen improvisacions i, tot a foc lent, va solidificant. “La sensació d'urgència és molt important, però” apunta Pierrot. Sovint, s'adonen que hi ha moltes respostes que no poden incloure en una peça, i ja passa a ser material del següent treball. Per sort, celebra Zimmermann, “perquè hi ha el perill de repetir-nos les mateixes preguntes”. El dia que arribin a una conclusió definitiva, a un equilibri ideal de l'escena, perdrà sentit fer res més. Zimmermann & De Perrot segueixen treballant a la recerca d'una perfecció conscients que el que els motiva és la imperfecció. Diu Zimmermann: “Un error és un regal.” Sí. El risc físic quan es prova una escenografia inestable és un dels punts de partida. Ells també intervenen en el procés d'assaig com a intèrprets, i es despullen de tot artifici amb els altres companys. És així que es construeix l'escena sense paraules i amb inconfusibles tocs d'humor intel·ligent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario