Sol Picó posa a escena la monstruositat humana


La coreògrafa i ballarina Sol Picó estrenarà aquest dissabte al Teatre Fortuny (21.00 h) Petra, la mujer araña y el putón de la abeja Maya, un muntatge basat en bona part en Les amargues llàgrimes de Petra von Kant, l'obra teatral que va escriure el 1971 Rainer W. Fassbinder i que el mateix cineasta alemany va traslladar al cinema un any després. El text de Fassbinder va arribar a les mans de Picó en un moment en què començava a preparar l'espectacle a partir de la teoria “que la falta d'amor a la infància pot produir monstres, persones que guarden a la nevera un cadàver que han esquarterat”, va explicar ahir. De la reflexió, doncs, sobre la “monstruositat humana” i de la coneixença dels personatges del film de Fassbinder, la coreògrafa alcoiana ha creat i dirigit aquest espectacle, en el qual ella no participa com a ballarina. De fet, Petra, la mujer araña y el putón de la abeja Maya no és exclusivament un espectacle de dansa, atès que el text hi és molt present. Sol Picó va descobrir a El ball, el muntatge del TNC que Sergi Belbel va dirigir la temporada anterior, “com la paraula i el moviment poden ajudar a contar millor les coses”. Aquí, l'actriu madrilenya Maru Valdivieso porta el pes dels diàlegs a través de la seva encarnació del personatge de Petra. L'acompanyen la també actriu Vanessa Segura i cinc ballarins de la companyia de Picó. L'espectacle no és de circ, però en té l'aire. L'escenografia representa les bambolines d'un circ atrotinat, i els ballarins han treballat algunes tècniques circenses, com ara la del pal xinès.

Després de l'estrena al Teatre Fortuny, Petra, la mujer araña y el putón de la abeja Maya (provocador títol del qual l'espectador traurà l'entrellat quan vegi l'espectacle) es podrà veure al Festival Grec de Barcelona.


Font: Natàlia Borbonès (www.avui.cat)

No hay comentarios:

Publicar un comentario