L'imprevisible efecte papallona a la Beckett
Carles Mallol ha escrit Tornem després de la publicitat, un treball en què imagina terribles conseqüències arran de la publicació d'una carta de protesta a un diari. El lector propugna que potser caldria contemplar la violència física com a fórmula per sortir de la crisi. No com a amenaça sinó com a solució. Les conseqüències d'aquesta missiva es representen, des d'avui i fins al 19 de febrer, a la Sala Beckett.
No és un cant a la violència, ni tampoc vol ser una denúncia explícita al perill del que es publica sigui en premsa, com en les xarxes socials. La peça ofega el protagonista a una espiral de conseqüències tràgiques. Per Toni Casares, director de la sala Beckett, el valor del text de Mallol és que aquest jove autor utilitza el teatre per reflexionar sobre la vida quotidiana. Ho fa, a més, amb la companyia La Soga, una formació que ja té cinc títols en el seu repertori, cosa que els dóna un llenguatge i una estètica concreta. En aquesta ocasió, Mallol ha cedit la direcció a Marc Angelet. Això li ha permès donar major intensitat al text fins a dotar-lo d'una àuria poètica, tot i mantenir la rèplica col·loquial. Mallol emparenta la peça amb M de Mortal, que el marit d'una superheroïna cometia un atemptat, (TNC, 2010) o la sordidesa de Molta aigua(Sala Beckett, 2007).
Font: www.elpuntavui.cat
No hay comentarios:
Publicar un comentario