Salt veurà el nou Pasqual i l'últim Ibsen



Font: Eva Vázquez (elpuntavui.cat)
Dues estrenes absolutes, tres funcions úniques a tot l'Estat, la possibilitat de descobrir l'última obra que va escriure Ibsen, el retorn als escenaris gironins de Romina Paula, i encara un cicle nou de cinema a la fresca per als vespres d'estiu, una oferta igualment inèdita de tallers i jocs paral·lels als espectacles familiars, una conferència de Lluís Pasqual sobre el seu muntatge més recent, Blackbird, i xerrades obertes amb els equips artístics al cafè del teatre al final de la funció... Sembla poc? El Teatre de Salt afronta el primer semestre del 2013 sota l'estigma inevitable de la crisi però amb una energia desbordant: així ho va expressar el seu director, Josep Domènech, en la presentació, ahir, de la programació, que integren 17 espectacles, cinc dels quals destinats al públic familiar i tres d'ells, coproduïts pel Canal i els únics que es veuran a la Factoria Coma Cros en lloc de l'antic Can Panxut. “El pressupost no és res de l'altre món, però almenys hem pogut mantenir la mateixa aportació de l'any passat”, va conformar-se Domènech davant del regidor de Cultura, Robert Fàbregas, que va aclarir que l'Ajuntament aporta 150.000 euros dels prop de 200.000 de la programació, una quantitat prou acceptable si es considera que la regidoria disposa de 400.000 euros per a tot l'any, va dir.
Xifres a banda, Domènech va voler subratllar les dues estrenes absolutes que arribaran a Salt: L'esperança de vida d'una llebre, de la companyia de dansa Mal Pelo, una reflexió sobre la noció d'identitat que procura la pertinença a un grup, segons va descriure-la el ballarí Pep Ramis, i l'adaptació de L'estranger, d'Albert Camus, dirigida per Carles Alfaro amb Francesc Orella en el paper principal. El Teatre de Salt serà, també, l'única parada en gira a tot l'Estat de tres obres sensacionals: Blackbird, el nou muntatge de Lluís Pasqual a partir d'un text de David Harrower, amb Bea Segura i Jordi Bosch, que va referir-se a la “grandesa” d'un text que “planteja qüestions morals sense voluntat de sancionar res” sobre quina és la frontera en què una història d'amor deixa d'estar bé; Quan despertem d'entre els morts, de Ferran Madico, una peça gens coneguda d'un Ibsen a punt de morir que tracta de la dificultat de conciliar art i vida, tal com el va definir l'actor Lluís Marco, i El tiempo todo entero, que la companyia argentina Romina Paula torna a portar a terres gironines, ara en dues funcions, després de la commoció que va suposar el feliç descobriment a La Planeta l'any passat. Hi haurà, a més, l'oportunitat de veure dues de les obres revelació de la temporada passada a Barcelona, Sé de un lugar, d'Ivan Morales, i El principi d'Arquímedes, de Josep M. Miró, que va negar que “en temps de crisi l'espectador només vol que l'entretinguin”. El que desitjaria, més aviat, segons va afegir amb humor àcid Lluís Marco, és que “dimiteixi aquest ministre de Cultura [José Ignacio Wert] que cap país democràtic s'hauria de permetre”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario