Tornada al 'Flower Power'
En aquesta ocasió tots els artistes passaran les mateixes proves de ball i cançó, ja que Hair es caracteritza per ser un musical molt líric. "Hi ha molta competència. És una obra molt coral i gairebé tothom ha de cantar, no hi ha ballarins per un costat i cantants per l'altre", lamenta una de les aspirants. Tots passen proves de ball i aquells que pretenguin ocupar les vacants d'actors hauran de superar proves individuals de cant. Això provoca que alguns ballarins provin fortuna com a vocalistes per guanyar més punts davant el director. "Sóc ballarina, no ho he provat mai com a cantant". Aquesta és una de les frases que més ha pogut sentir el director durant els assajos. Pacient i serè, Dani Anglès atén cada un dels aspirants i aporta suggeriments de ritme i to perquè se sentin més còmodes. "N'hi ha molts amb els quals ja hem treballat, però és bo passar aquest procés perquè els artistes canvien i aprenen coses noves. En aquesta professió comences sempre de zero", explica.
El fet que el director segueixi el llibret original no impedeix a la resta de l'equip aportar noves idees. La coreògrafa del musical Esther Luengo, ballarina als musicals Memory i Chicago, renuncia a catalogar l'estil de Hair, ja que, segons ella, es tracta d'un musical molt variat amb personatges amb un caràcter molt personal. "Serà molt creatiu", avança la ballarina.
Molts dels aspirants ja es coneixen per ser companys en proves de musicals anteriors, com Grease, Fama i Chicago, i per aquest motiu ja s'entenen més bé a l'escenari. Entre els artistes hi ha Elena Gadel, que va interpretar a Barcelona un paper protagonista en l'adaptació teatral del film de John Travolta i que aspira a cantar la famosa cançó d'Aquarius a Hair.
La final de les audicions serà dimarts que ve. Aquest dia se seleccionaran una trentena d'artistes que configuraran el repartiment i que començaran a treballar al mes d'octubre. Tots afronten les proves amb molt entusiasme i amb esperit competitiu, però, d'altra banda, els encarregats de portar el musical a bon port ho veuen més com un repte.
El productor, Joan Lluís Goas, responsable de Grease i Spamalot, va escollir el projecte per estrenar-lo després de temporades d'èxit amb la comèdia de Monty Python i Hoy no me puedo levantar. Però el risc d'aquesta inversió "és apostar per un musical d'aquestes dimensions, amb un cost de dos milions d'euros i amb un IVA del 18%, en un estat de crisi econòmica que redueix el nombre d'espectadors a les butaques", reflexiona l'empresari.
Font: Quim Almansa (www.elperiodico.cat)
No hay comentarios:
Publicar un comentario