Pom de flors al Mercat
Font: Jordi Bordes (elpuntavui.cat)
El Mercat de les Flors encara la nova temporada amb un canvi de logo. Per primer cop juga amb les flors del seu nom. Per això, els poms i els rams s'aniran reproduint en programes i d'un cap a l'altre d'unes sales que tornaran a patir un estrès de programació. Des de la setmana vinent, confeccionen un programa alternant patrimoni de la dansa, diàlegs amb el circ i la dansa i amb nous llenguatges i voluntat pedagògica en el qual destaquen caps de cartell com ara la companyia belga Rosas, que actua acompanyada de músics de l'Esmuc; la Compañía Nacional de Danza, que estrenarà una coreografia de Marcos Morau de La Veronal, i l'acció de dansa explicada amb Cédric Andrieux, esperonat per Jérôme Bel. El director artístic Cesc Casadesús celebra, tot i les dificultats, un cartell teixit amb la complicitat dels creadors, que preparen les peces a la fàbrica de creació El Graner i que miren d'implicar-se en accions de divulgació de la dansa contínuament.
Al cartell, també hi ha lloc per a la reposició de Capricis, una peça ja molt ben rebuda en el Grec passat. D'Àngels Margarit també es recupera un preciós Origami adreçat a les famílies i escoles. També hi ha programa doble de Mal Pelo: recuperen el solo Tots els noms i estrenen a Barcelona, després de passar per Temporada Alta,L'esperança de vida d'una llebre. Morau també signa amb La Veronal Portland, una petita peça sobre l'Amèrica profunda (seguint la sèrie de Maryland) amb la ballarina Lali Ayguadé. Aquest títol obre la segona edició de Sâlmon, un festival que mostra treballs de ballarins i performers emergents, habituals d'El Graner, amb altres firmes afavorides pel programa europeu Modul Dance. Molts d'aquests artistes presenten la peça al Terrassa Noves Tendències (TNT): El Conde de Torrefiel i Diego Anido. També comparteixen el ballarí de Butoh Yoshito Ohno (fill del fundador d'aquesta dansa)amb el Festival Butoh Barcelona.
Com que la sala Maria Aurèlia Capmany haurà de tancar, una altra vegada, fins Nadal per complir amb la normativa de bombers (com que no es pot posar un tallafocs de ferro a l'escenari, cal aixecar un mur que separi accés a grades de vestíbul), s'explotarà l'activitat a la Pina Bausch i a l'Ovidi Montllor. I, més endavant, a la plaça Margarida Xirgu (amb la instal·lació de veles amb personalitat com les de Teatre Modern o la de Maiurta de Los Galindos).
Circ de primera
El director del Mercat de les Flors, Cesc Casadesús, admet que han fet tot el que han pogut per ajudar les companyies de dansa. I també ha trobat l'oportunitat d'obrir un capítol per al circ. “Els tenim enveja perquè, d'entrada, ja tenen guanyada la relació amb el públic.” La tria se circumscriu a circ contemporani de les companyies catalanes amb dues d'internacionals. Non Nova proposa dues peces coreogràfiques de ventiladors que mouen bosses de plàstic i Ici, un grup molt reclamat que fa deu anys que els persegueix el Trapezi. Per cert, Casadesús aclareix que defensen la continuïtat del festival de circ de Catalunya a Reus, que ha de continuar sent la referència de la disciplina.
Eixos de la programació
Participació del públic: per exemple, el primer programa s'ha fet a partir de la votació de públic i abonats
De 0 a 18 anys: per primer cop, el vessant pedagògic engloba totes les edats. L'OBC tocarà per a balls amb adolescents.
Internacional i de casa: els artistes treballen amb els autòctons: Rosas, per exemple, balla amb alumnes de l'Esmuc.
Circ madur: es fa un cartell per atendre les companyies de circ, amb la complicitat de Trapezi.
Carmen Amaya: Flamenco Ciutat signarà el tancament de l'any, tal com el de l'edició passada va marcar-ne l'inici.També hi ha dos espectacles de flamenc al cartell.
No hay comentarios:
Publicar un comentario